You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

VARIOKIT Системи за мостови корнизи

Преглед

Изборът на оптимална кофражна система при строителството на мостове зависи от специфичните изисквания на конструкцията. Модулната система VARIOKIT предлага разнообразни решения за кофриране, изграждане и реконструкция на мостове чрез: 

  • Механизъм движещ се по горната конструкция на моста, с рамки на които са прикрепени кофражните платна. 
  • Инсталация за изграждане на корнизи, закрепена към долната повърхност на моста 
  • Платформа с кофражни елементи, закрепена към долната повърхност на моста

VGW (Механизъм за изграждане на мостове)

VGW е механизъм от работна платформа и кофражни плоскости, прикрепени към стоманена рамка. Използва се за изграждане и реконструкция на мостове. Дължината му е 5,50m и се движи по ръба на моста по релсов път от U-профили монтирани върху изградената част от моста. Товарите се поемат от рамката, кето премахва необходимостта от анкериране към ръба на моста. 

При по-големи  дължини могат да бъдат комбинирани няколко VGW механзизма. 

Лесно
кофриране на ръба на моста само в няколко стъпки

Бързо сглобяване
необходими са само няколко болта за изграждане на целия механизъм

Индивидуални решения
за всеки проект, адаптиране към специфичната геометрия на моста

 

Техническа характеристика

  • стандартно приложение от 4 VGW механизма с дължина по 5,50m всяка
  • възможност за изграждане на парапети с височина 80cm и ширина 50cm
  • по-масивни парапети могат да бъдат изградени благодарение на VARIOKIT модулната система

VGB (Инсталация за изграждане на корнизи)

VGB инсталацията се изпозлва за изграждане и реконструкция на мостове и по-специално за корнизи. Придвижва се по релси закрепени към долната повърхност на вече излятата конзола, което освобождава за работа пътната повърхност и ускорява работния роцес. Рокловите лагери се анкерират с предварително заложени по време на бетонирането PERI M24. 

Цялото бетониране се извършва на няколко кратки такта, благодарение на  пълното пренасяне на товарите към релсовия механизъм. Това прави целия процес изключително бърз и лесен. 

Техническа характеристика

  • Индивидуални конфигурации за кофриране в зависимост от специфичните изисквания и геометрия на тротоара
  • Честотата на залагане на ролковите лагери зависи от площта на напречното сечение на корниза. Разстоянията приблизително са:
    • На всеки 1.50 m за площ на напречното сечение на парапета  0.20 m²
    • На всеки 1.25 m съответно за 0.40 m²
    • На всеки 1.00 m съответно за 0.60 m²

VGK (Платформа)

За по-къси мостове, когато не е рентабилно монтирането на цяла инсталация, се използва платформата VGK. Благодарение на разделението между кофраж и работната платформа, VGK може да се съобрази изцяло със специфичните изисквания за реконструкция. 

Стоманените профили се закрепят към долната страна на конзолния участък от моста и след това се полагат дъските и се затваря с парапет. Едва тогава се монтира кофража, който може безопасно да бъде поставен и подравнен. 

Гъвкво решение
платформата е пригодима към всякакви геометрии на моста

Лесно сглобяване
Лека и бърза за сглобяване платформа, само от един работник

Безопасна
Платформата и кофража за отделни елементи, което прави бетонирането и реконструкцията обезопасени по всяко време

 

Техническа характеристика

  • Корниз с размери Ш/В = 60/100 cm
  • Закрепяне на всеки 1.84 m
  • Кофраж отделен от работната платформа

Download